Atlikus tyrimus, nustatyta, kad apie du trečdalius stebėtų vaikų turi išbalansuotą mąstymą ir hiperaktyvumo bei dėmesio koncentravimo sutrikimus. Tai perdozuoto televizijos programų žiūrėjimo ir kompiuterinių žaidimų pasekmės. Stebėti 8-12 metų amžiaus Kalkutos mokyklų mokiniai. Paaiškėjo, kad kasdien vaikai praleidžia 5-6 valandas prie televizoriaus arba 6-7 valandas prie kompiuterio.
Šių vaikų raštas pasižymėjo keletomis sąvybių. Rašto eilutės nebuvo sulygiuotos nei kairėje, nei dešinėje pusėse, kad būdinga nekantriems žmonėms, norintiems kuo greičiau pradėti kitą eilutę, dar nepabaigus rašytos prieš tai. Vaikų rašysenoje taip pat pastebėta nevientisa eilutės linija, būdinga nesugebantiems susikaupti.
Pasak stebėtų vaikų tėvų, vaikai linkę didesnę laiko dalį praleisti prieš televizorių ar kompiuterį, o ne su pieštuku ar teptuku.
Jau įrodyta, kad rankų motorika teigiamai veikia žmogaus smegenis, tad nesinaudodami šia smegenų vystymo sfera, vaikų tobulėjimas būna prastesnis, nei bendraamžių, mažiau sėdinčių prie kompiuterio ar televizoriaus. Reikia pastebėti, kad minėto amžiaus vaikų smegenys ypač imlios tobulėjimui ir informacijos kaupimui iš aplinkos.